Vertel eens hoe je in de transport- en logistieke sector terecht bent gekomen?
“In een ‘grijs verleden’ volgde ik een opleiding in de zorg. Ik voelde al snel dat dit niet bij mij paste. Ik ging werken om wat geld te verdienen. Maar al snel besloot ik om mijn C-rijbewijs te gaan halen. De vrijheid van op een vrachtwagen rijden, leek mij wel wat. Daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ik voel me helemaal thuis in mijn vrachtwagen.”
Hoe ben je bij Logistic Force terecht gekomen?
“Ik zat niet op mijn plek bij mijn werkgever. Ik wilde niet dag in dag uit hetzelfde werk doen en al helemaal niet voor lange tijd bij één werkgever blijven. Als ik hoor dat iemand 40 jaar ergens in dienst is, dan denk ik: Hoe dan? Ik voelde al op jonge leeftijd sterk de behoefte om bij verschillende werkgevers te werken. Dus ik ging op zoek naar iets anders. Eerlijk gezegd kende ik Logistic Force toen nog niet, maar werd door een collega op hun werkwijze gewezen. Toen ben ik in contact gekomen met Joep Salet, vestigingsmanager bij de Logistic Force in Roosendaal.”
Hoe verliep het gesprek?
“Ik heb nog nooit zo’n goed gevoel aan een gesprek overgehouden. Het was laagdrempelig en eigenlijk meer een wederzijdse kennismaking dan een officieel sollicitatiegesprek. Fijn is dat. Ik zie dat eerste gesprek bij Logistic Force ook een beetje als de officiële start van mijn chauffeurscarrière.” Joep haakt in: “Ik kan me nog herinneren dat ik destijds niet helemaal kon bieden waar Ryan naar op zoek was. Maar zijn enthousiasme en persoonlijkheid waren wel interessant. We zijn elkaar daarom nooit uit het oog verloren.”
Wanneer kregen jullie weer contact?
“Joep stelde na een tijdje voor om mijn CE-rijbewijs te halen via Logistic Force. Dat zou mijn kansen op werk aanzienlijk vergroten. Sterker nog, dan konden ze mij in dienst nemen als ‘vaste uitzendkracht’. Helemaal in mijn straatje natuurlijk. Want dan heb ik wel de voordelen van een vaste baan, maar ben ik steeds tijdelijk inzetbaar bij verschillende opdrachtgevers. Zo is er voor mij voldoende afwisseling en heb ik toch de vastigheid van een vast contract. Lang verhaal kort: ik haalde mijn CE-rijbewijs en ging aan de slag voor Logistic Force.”
Wat maakt Logistic Force een prettig uitzendbureau om voor te werken?
“Werken moet je overal natuurlijk. Maar het persoonlijke contact bij Logistic Force is echt uniek. Ik vind het erg fijn om duidelijkheid en structuur te hebben. Daarom wil ik graag één contactpersoon. Iemand waar ik alles tegen kan en mag zeggen. Dat heb ik echt gevonden bij Joep. Super dat dit kan. Bij andere uitzendbureaus zou dit echt onmogelijk zijn. Ik betwijfel zelfs of ze je bij naam kennen als je ze belt of binnenwandelt. Daarnaast kijken ze bij Logistic Force echt naar mijn wensen en ze weten dat het goed voor mij en de opdrachtgevers is, wanneer ze mij regelmatig ergens anders plaatsen. Oh, en vergeet de waardering niet! Bij Logistic Force weten ze dat iedere schakel in de keten even belangrijk is om ‘de machine’ te laten draaien. De uitzendkrachten zijn de laatste schakel in het verdienmodel en dat waarderen ze echt.”
Hoe laten ze die waardering blijken?
“Op verschillende manieren. Allereerst door hun waardering uit te spreken en door tijdig te betalen. Om mij heen hoor ik nog weleens dat dit ergens anders niet altijd soepel verloopt. Maar ze denken ook op andere momenten aan ons. Zoals bijvoorbeeld tijdens de Dag van de Vrachtwagenchauffeur. Dit jaar mochten alle chauffeurs een wens indienen. Vier van deze wensen hebben ze in vervulling laten gaan. Hoe mooi is dat? Maar we ontvangen ook jaarlijks een mooi kerstpakket en regelmatig leuke gadgets.” Joep vult aan: “Ja en die gadgets zijn voor Ryan heel belangrijk. Hij kan er namelijk zijn museum mee vullen.”
Museum? Leg eens uit.
“Je kunt mij met recht een ‘Logistic Force Fan’ noemen, of een ambassadeur als je wilt. Ik verzamel namelijk alle Logistic Force gadgets die uitgegeven worden en heb deze uitgestald in een mooie vitrinekast in mijn woonkamer. De verzameling wordt steeds groter: van pennen, tassen, petten en miniatuur auto’s tot drinkbekers, notitieblokken en foto’s. Dus als we direct klaar zijn met het interview, loop ik nog even langs de afdeling Marketing & Communicatie om te kijken of ze nog een mooie aanvulling hebben voor mijn museum.”
Wat vindt jouw vrouw hiervan?
“Haha, mijn vrouw is ook trucker, dus die vindt dat geweldig. Helaas kan ze door gezondheidsproblemen niet meer dagelijks op de vrachtwagen zitten, maar ze werkt als vrijwilliger voor Logistic Force. Ze verzorgt zogenaamde Truckruns of Trucktours, waarbij ze lichamelijk of geestelijk gehandicapte mensen de dag van hun leven bezorgt. Dus mijn vrouw heeft totaal geen bezwaar tegen mijn ‘museum’.”
Hoe ziet jouw ideale toekomst eruit?
“Ik zou heel graag meer willen doen binnen de Logistic Force organisatie. Het is een mooi bedrijf, waar ik met mijn kennis, ervaring en enthousiasme een mooie bijdrage aan kan leveren. Ik denk dan zelf aan de rol van instructeur. Het lijkt me geweldig om chauffeurs in spé op te leiden en te enthousiasmeren voor onze branche.” Op de vraag of dit een open sollicitatie is, antwoordt Ryan: “Zo mogen ze het zeker oppakken hoor, haha.”
Ben jij, net als Ryan, een trucker in hart en nieren?
Dan komen wij graag zo snel mogelijk met je in contact om ‘Jouw Betere Baan’ te vinden. Maar trouwens ook als je geen ambitie hebt om als vrachtwagenchauffeur aan de slag te gaan. We hebben namelijk verschillende vacatures in de transport- en logistieke sector. Bekijk al onze vacatures of neem direct contact op met één van onze vestigingen. Er is er altijd eentje bij je in de buurt.